Speek Logo

ForumSpeek → Skrive måde.

KRONISK-ZEJHED Offline KRONISK-ZEJHED ♀27
Skrive måde. (11 år siden)
Ja jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle oprette denne tråd, men jeg er simpelthen ved at få spat af folk der skrive kiqqede med Q, eller bare generelt erstatter g med q.
Hvorfor gør i det?
det er da ukorrekt og irriterende-
Goatie Offline Goatie ♂33
Herning
(11 år siden)
Og jeg får spat af folk der ikke kan finde ud af stave til "også"...
Frk.Himmelblaa Offline Frk.Himmelblaa (Slettet bruger) ♀28
(11 år siden)
"Heeijh Zøøhdeh, jeiqh zavner diqh meqa meqet. Djuh er bare.." Osv.. (måske en overdrivelse, men har set noget lignende)
HVEM er det lige der rent faktisk snakker på den måde?? INGEN! Det er grimt, og man kan ikke forstå sproget.. Kan overhovedet heller ikke se nogen grund til det..

De eneste undtagelser, som jeg selv bruger, er: "Ikk" og "sQ"
Men det andet er godt nok for meget!! :)
DisturbedMoNo Offline DisturbedMoNo (Slettet bruger) ♂31
Kalundborg
(11 år siden)
Forstår "Altsåååh" heller ikke hvorfor folk skal skrive sådan...Oplever det godt nok mest med piger, hehe...

Men synes selv det er irriterende at se på, og at det er direkte fordummende...
Goatie Offline Goatie ♂33
Herning
(11 år siden)
Citat:

det er nu meget sjovt at gå op til en eller anden af de der væsner der, skriver sådan, og udtale de ord som de skriver dem.. så fatter de intet. og er helt blanke..
Haha.. fuldstændig enig I)

Jeg synes det er synd at de skriver på den måde som de nu gør. Det ødelægger på en måde deres stave-evner. En professor i dansk fra Københavns Universitet og nogle af hans kollegaer, lavede engang en lille undersøgelse på flere forskellige skoler ovre i kbh. De fandt ud af at de unge der sad og chattede meget på nettet var dårligere til at stave end dem der ikke chattede så meget.
TheForgotten Offline TheForgotten (Slettet bruger) ♂29
Herning
(11 år siden)
Citat:

Næ der skal der miq ^^ jeg er jo ikke vant til at skrive de dummse q'er istedet for g'er :s

bare rolig, så længe vi ikk staver alt med Z, og Q'er og på alle de andre måder som de nu har gjort det.. så ender man ikk med at få 03 som de gør :P
Herning
(11 år siden)
det er nu meget sjovt at gå op til en eller anden af de der væsner der, skriver sådan, og udtale de ord som de skriver dem.. så fatter de intet. og er helt blanke..
Ung-net Offline Ung-net (Slettet bruger) ♂12
(11 år siden)
Jeg synes sgu også det er irriterende, faktisk en af mine gode venner sidder og skriver sådan her på msn:

Jeq keder mig squ meqa meqet
(11 år siden)
Næ der skal der miq ^^ jeg er jo ikke vant til at skrive de dummse q'er istedet for g'er :s
Herning
(11 år siden)
Citat:

jeg er simpelthen ved at få spat af folk der skrive kiqqede med Q, eller bare generelt erstatter g med q.
Hvorfor gør i det?
det er da ukorrekt og irriterende

er det da mere korrekt at stave "sejhed" med z? o.O
det er da også ret så underligt.
men det er vel bare min mening (har aldrig forstået jer, anyway :o) )
Madsass Offline Madsass ♂27
Næstved
(11 år siden)
Citat:

Retstavningsordbogen bør følges i Danmark, efter min mening!

Fuldstændig enig, frøken :]
Subjective-Woman Offline Subjective-Woman ♀29
Uldum
(11 år siden)
Synes det er ekstremt irriterende at kigge på. Det forpester vores sprogstandarder. Det såkaldte "SMSsprog" ødelægger danskeres stavefærdigheder - Jeg kan ikke lide at man udbytter bogstaver med hinanden!

Retstavningsordbogen bør følges i Danmark, efter min mening!
ZISKA Offline ZISKA (Slettet bruger) ♂25
(11 år siden)
Har lige spurgt en Veninde. Hun siger det er fordi det er pænere.

:o)
(11 år siden)
Hmm.

Det er jo herre popsmart osv.
Jeg kan så ikke lide det, men eftersom det er et frit land, og der ingen love er imod det så... Lad dem dog. Værre er det ikke. Det er, thank god, deres egen skyld hvis de bliver dummere og dummere. Samt glemmer hvordan man staver.

- Faintly.
Gr0dt Offline Gr0dt (Slettet bruger) ♂25
(11 år siden)
Take it easy
Hvis i ik ka li det så la dem doq skrive som de vil, altså når jeq skriver stil osv. brur jeq sku da almindeliq g
117kroner Offline 117kroner ♀25
Kastrup
..., (11 år siden)
jeg siger ikke så meget til dem, der kun gør det en gang i mellem, men en af mine veninder blev jeg engang så irriteret på, at jeg truede hende med at nakke hende med en ordbog :o)
FireFox Offline FireFox ♂27
(11 år siden)
Det er vel fordi de synes det ser mega fedt ud B)
Men det er det ikke xx(

Jeg hader virkelig at se på det, er os ved at få spat.
Herning
(11 år siden)
Citat:

Take it easy
Hvis i ik ka li det så la dem doq skrive som de vil, altså når jeq skriver stil osv. brur jeq sku da almindeliq g

det eneste jeg fattede var de danske ord, og "Take it easy " o.O
--- (11 år siden)
Jeg syntes det er meget irriterende, for det giver jo ingen mening, men jeg oplever også mange der laver i'er sådan her: !. <-------- det vil jeg nu mene er mere mere irriterende, se fx her:

- S! <--- Man tror jo starks idioten har glemt et bokstav.
Eller fx dem der skriver sådan her; jä,dët ër rïgtïgt hhëhë, < - at sætte de der dimser oven på bokstaverne, KOMMER I FRA SVERIGE ? ELLER HVAD FANDEN ??

[liste]
[p]Punkt[/p]
[p]Punkt[/p]
[p]Punkt[/p]
[/liste][kode][/kode]
(11 år siden)
det var sgu da et fantastisk spørgsmål! det er super irriterende...også folk som erstatter er med et enkelt r...come on det er bare så dårlig stil!!
Muchlunuch Offline Muchlunuch ♀26
(11 år siden)
Jeg sys det er [fed]FUCKING RØV[/fed] irriterende.. Det ser så latterligt ud :b
Især når de oss skriver det i beskederne :b ARRRGH!!
dejligtxd Offline dejligtxd ♀26
jaja . (11 år siden)
helt enig .
Det er fandme også for latterligt at erstatte bogstaver med tal som .
a:4
e:3
i:1 osv . ::)
xxkristiinahbabz Offline xxkristiinahbabz (Slettet bruger) ♀24
Holbæk
(11 år siden)
erj okay ? taq det roqliq, vi blir joeh ikk dummere bare fordi vi skriver q istedet for g det går sikkert over et tidspunkt, liiqsom dengang man skrev HeJ HvAd LaVeR Du ?

det har man vel lov til..
als jeq skriver joeh g i stilene, såh jeq synes ikk det er latterliqt, men det med tal er virkeliq irriterende, men det må de selv om
DisturbedMoNo Offline DisturbedMoNo (Slettet bruger) ♂31
Kalundborg
(11 år siden)
Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med hvordan fanden i skriver ^^

Forstår bare ikke fordelen i at gøre det.. Og fatter slet ikke man kan holde styr på alle de udskiftninger :O

Men jeg beder bare folk der skriver sådan til mig, om at lade være... Ellers må de fide en anden at skrive med ^^
Se3xybl0ondi1eh Offline Se3xybl0ondi1eh ♀24
Korsør
Skrive måde. (10 år siden)
'Jëég Skrïívër sådaän hër, Fö0rdï giïídër ïíkk' Skrïívë sö0m Ä||Ë Ändré ? :D
© 2017 Speek